czwartek, 27 stycznia 2011

Ekshibicja !

Wzorem Wieniczki Jerofiejewa pewnego czasu prowadziłem statystyki spożycia alkoholu. Skrzętnie notowałem ilość wypitych piw, szklanek wina, kieliszków nalewek oraz wódki wraz z uwagami odnośnie okazji i towarzyszy. W zależności od zawartości procentowej oraz objętości trunków, wypity alkohol przeliczałem na spożyte mililitry etanolu. Zabieg ten pozwala na porównanie - czy pijąc litr wina o zawartości objętościowej 12% alkoholu, wypiłem więcej etanolu niż gdybym pił np. 4 piwa o zawartości objętościowej alkoholu 5,5%. Wystarczy chwilę pomyśleć i policzyć. Czasy się zmieniły, ja się zmieniłem i statystyk już nie prowadzę. Ale wykres odnalazłem dziś na komputerze. W XXI wieku nie muszę rysować słynnych wykresów ręcznie jak Mistrz Wieniczka. Mając do dyspozycji oprogramowanie statystyczne oraz komputer, wykonałem je w wersji cyfrowej.

Innowacją w interpretacji owych wykresów jest wyznaczenie trendu spożycia alkoholu, wyrażonej funkcją liniową y=ax+b. Wszystkie piki znajdujące się powyżej linii trendu można zinterpretować jako wyśmienite imprezy, a rok temu okazji było wiele!

"Bo jeśli ktoś jest wnikliwy (jak na przykład ja), to krzywe wyznają mu wszystko, co się da o człowieku i człowieczym sercu; wszystkie człowiecze zalety, od seksualnych do zawodowych, a także wady, od zawodowych do seksualnych. Powiedzą też o stopniu zrównoważenia, o skłonności do zdrady oraz o sekretach podświadomości - jeśli takowe istnieją." Mistrz Jerofiejew


A oto mój wykres:



A zatem odkrywam się przed światem jak prawdziwy ekshibicjonista mentalny! Ponadto wykres ten ma wymiar czysto naukowy i praktyczny. Jeśli nie wiesz czy pijesz za dużo, po prostu regularnie notuj, a po wykonaniu wykresu sprawdź swoją linię trendu. Szczerze polecam !

1 komentarz: